help me tick this list off ~

Dania tror inte att jag kommer att blogga nu när hon är bortrest. Eller ja, rättare sagt; när jag hotade med att ta över vår blogg med våld (a la revolution) nu när hon ändå inte kan stoppa mig så skrattade hon lite lätt åt mig och sa "as if". Saken är den att jag är en sådan där person som tycker om att göra saker när folk säger att jag inte kan. Och jag tycker om att göra saker bara för att jag kan. Så från och med idag/imorgon blir det alltså ARIANA'S REIGN OF TERROR på den här bloggen! MOHAHAHAHA!

Jag kommer förmodligen vara ganska oseriös när jag skriver dessa inlägg.

Jag tänkte förklara rubriken, m'key? Den syftar på min Stuff I Should Do In Y3-lista och det är alltså denna lista som dagens inlägg handlar om (därav rubriken - duh). Innan jag började trean insåg jag nämligen att det här är mitt sista år på gymnasiet; det vill säga mitt sista år som en oseriös, omyndig - för jag har faktiskt inte fyllt 18 år än - och oansvarig jävel. Med en blandning av skräck och förväntan i magen gick det upp för mig att jag håller på att bli vuxen. Som i... Vuxen! Jag fickan nästan en panikattack av att tänka på det. Jag kan inte bli vuxen. Jag är vårdslösa, självdestruktiva Ariana, men jag älskar mig själv för mycket för att ändra på mig. Alltså kan jag omöjligt bli vuxen - det skulle onekligen kräva en rätt stor förändring ifrån min sida.

Så, listan. Efter att ha lugnat ner mig en aning och lagt åldersnojan på hyllan (där den förhoppningsvis stannar i minst 10 år till - jag har verkligen ett problem med att åldras i allmänhet, men det är en annan diskussion) föddes denna fantastiska idé som kort och gott går ut på att utnyttja mitt sista år på KG till maximum. Alla saker som jag inte gjort än, alla saker jag inte sagt än, alla sjuka tankar och galenskaper jag inte genomfört än - allt ska hända i år. Beväpnad med en no-nonsense kaxighet, fearless determination och en skoningslös kalenderpenna ska jag se till att ingen, absolut ingen går säker så länge jag vandrar fritt i skolans korridorer. Det handlar om att vara ung. Det handlar om att ha kul. Och det handlar om att GO FUCKING CRAZY!

No hesitation, no limitation, no inhibition - det är listans mantra.

Vår klasslåt när mitt älskade 9B gick ut ifrån Rödaberg var "Forever Young" (originellt, jag vet). Men å andra sidan passade den låten verkligen på oss och på det jag tycker att vi stod för. Över två år har gått sen jag klev igenom dörrarna för sista gången (nå, inte riktigt - man har väl hälsat på) och avslutade det kapitlet i mitt liv. Jag har bytt umgängeskrets, jag har bytt liv; jag kan inte betona tillräckligt hur många saker som hänt och hur mycket jag har förändrats. Det är otaliga mängder. Något oerhört.

Och nu, när ytterligare ett kapitel ska skriva sina sista paragrafer, befinner jag mig återigen på en plats där viljan att vara just förevigt ung har blivit den dominanta känslan hos mig. Och nu är det inte bara steget mellan högstadiet och gymnasiet - ett steg som egentligen bara tog mig två tunnelbanestationer ifrån där jag redan var. Det här är något betydigt mäktigare, betydligt märkligare och viktigare; det här kan vara sista gången jag går i skolan i Sverige. Det här kan vara sista året jag bor i Sverige.

Syftet med listan är att se till att det blir ett oförglömligt sista år.

Sincerely Yours,

20.00

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0