Produktivitetens vara eller icke vara

Sitter i stora datorsalen och "jobbar med engelskan". Problemet med mina engelskalektioner är att jag oftast inte gör ett piss på dem. Det betyder inte att jag inte jobbar med engelskan annars, till exempel hemma, på min laptop, där jag har Word 2007 (<3) - det betyder bara att jag sitter här och känner mig oproduktiv och dålig när jag lika gärna skulle kunna göra något annat. Varför jag insisterar med att gå på dessa lektioner när jag ändå vet att jag inte kommer få något gjort vet jag inte. Kanske för att det ligger inbränt i mitt blod (okey, det där låter konstigt, men det får vara så) att man inte kan skolka. Kanske för att jag är en vanemänniska när det gäller skolan. Kanske har jag ingen vettig anledning. Det är i alla fall så det känns när jag sitter här.

Sincerely Yours,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0