Debattinlägg och vanligt folk

Försöker skriva ett utkast till ett debattinlägg om "vanligt folk" - det vill säga Göran Hägglunds uttalande om vanligt folk som skapat mycket diskussion i svensk media. Personligen kan jag inte bry mig mindre om vad Herr Hägglund har att säga om vad vanligt folk är och inte är. Personligen har jag faktiskt ingen åsikt, förutom att jag tycker att hela debatten är - jag vet inte - löjlig? Det är svårt att ha en seriös åsikt om något som man tycker är meningslöst. Och jag tycker att det här är meningslöst.

Med andra ord, ni förstår hur långt jag har kommit med mitt debattinlägg. Precis.
Ingenstans.

Klockan är kvart i elva, och jag är egentligen utsliten och trött och borde sova; men av någon anledning sitter jag kvar vid datorn. Är det sådant här som vanligt folk gör? Sitter vid datorn och jobbar trots att de borde gå och lägga sig? Är jag vanligt folk? Jag tror någonstans att jag tillhör vanligt folk, men jag vet inte - jag tror samtidigt inte många skulle hålla med mig. Men å andra sidan är det ju många som tar ordet "vanlig" som en förolämpning. Jag tillhör inte dem. Jag vill vara vanlig, jag tycker att det är skönt att vara vanlig. Men jag uppskattar inte Herr Hägglunds beskrivning av konceptet "vara vanlig". På något sätt känns det som att man måste vara smått trögfattad och ignorant. Vilket är en fullständigt värdelös defination av det hela.

Hm, det här kan bli bra material till mitt debattinlägg.

Sincerely Yours,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0